^Powrót na góre
  
  
  
Get Adobe Flash player

PROJEKTY WŁASNE

„SPRAWNA GŁÓWKA”

PROGRAM   WŁASNY  Z  WYKORZYSTANIEM TABLICY INTERAKTYWNEJ,
PROGRAMÓW   MULTIMEDIALNYCH  WSPIERAJĄCY  WSZECHSTRONNY   ROZWÓJ  DZIECKA .

(możliwy   do   realizacji  podczas  nauczania  zdalnego)

Tytuł  programu

 „SPRAWNA   GŁÓWKA”

         „Sprawna   główka”  to  program,  który  opiera  się   na  wspomaganiu  nauki przez  praktyczne  ćwiczenia  z  zastosowaniem   programów  edukacyjnych,  laptopa, tablicy   multimedialnej, filmików, pokazu , zdjęć,  które  można  zaprezentować   w  ciekawy   interesujący  sposób  dla  dziecka.

         Celem  programu  jest  wsparcie  całościowego  rozwoju  dziecka  w  procesie  nauczania-  uczenia  się   co  umożliwi  odkrywanie  własnych  możliwości i  gromadzenie  doświadczeń.  Opiera  się na  łączeniu   nauki, zabawy  oraz  działaniu  za   pomocą  konkretów  oraz   ćwiczeń   praktycznych.

      Środki  dydaktyczne:

Programy    multimedialne,  programy  edukacyjne,  filmiki    edukacyjne,  pokazy   filmików   z  wydawnictwa  MAC,   dostęp  do  stron   internetowych, gier  edukacyjnych

    Zakres  działań:

  • rozwijanie  umiejętności   matematycznych:  kształty  i  figury  geometryczne,  położenie  przedmiotów-  orientacja   przestrzenna,  strona  lewa i  prawa,  klasyfikowanie   przedmiotów w  zależności  od  koloru,  kształtu,  wielkości, długości,  szerokości,   wysokości,  kształtowanie  umiejętności   przeliczania.
  • rozwijanie   umiejętności   muzycznych:  słuchanie różnego   rodzaju muzyki, śpiewanie   poznanych  piosenek,  uczestniczenie   w   zabawach   rytmicznych,  muzycznych,  poznanie  różnych   instrumentów  muzycznych zapoznane  z  ich  wyglądem  dźwiękiem,  oglądanie  przedstawień  teatralnych dla   dzieci.
  • zapoznanie   z   otaczającą  przyrodą:   dostarczenie  podstawowych    wiadomości    o   zwierzętach,  owadach,  ptakach,   roślinnością,  kwiatami,  drzewach,  zapoznanie 
    z  różnymi  zjawiskami  przyrody.
  • zapoznanie  z  otaczającym   światem:   zawodami  rodziców-  filmiki  edukacyjne,    zapoznanie  ze  sportem,  środkami    komunikacji,  pojazdami,  miejscami   które  warto  zobaczyć   zwierzęta   w  zoo,  kino,  teatr, zasady  bezpieczeństwa,  ruchu  drogowego, zapoznanie  z  zawodem  policjanta,  strażaka.
  • rozwijanie   zainteresowań  muzycznych  i  rytmicznych po  przez  pokazy   prostych  ruchów  tanecznych,  zabaw  rytmicznych  z  użyciem   instrumentów.

Forma   pracy:

-Grupowa
-Praktycznego działania

Metody   pracy:

-  pokaz   programów   edukacyjnych z   wykorzystaniem  programów  MAC
- wykonie   zadań    z  zastosowaniem  tablicy   multimedialnej
-  dostęp   do  stron   internetowych
-  pokaz  filmików  edukacyjnych,  muzycznych,  przyrodniczych
-  pokaz   zdjęć   zwierząt, przyrody,  zawodów itp.
-  wykorzystanie  programów

Realizacja   programu:

Program będzie   realizowany  od  września  do  czerwca   w  ciągu  roku  szkolnego 2020/2021. Zajęcia   będą  odbywały  raz  w  tygodniu i  w  zależności  od  potrzeb 
z  użyciem   wymienionych  programów  edukacyjnych, laptopa lub  tablicy  multimedialnej. Może  być  również   realizowany  w  ramach   zdalnego  nauczania.

Programy   multimedialne:

„Wesołe przedszkole Bolka i Lolka– to oryginalny, edukacyjny program dla dzieci w wieku przedszkolnym. Mały użytkownik bawiąc się, jednocześnie poznaje literki, cyferki, figury geometryczne i liczby, ćwiczy pamięć i spostrzegawczość, a także rozwiązuje proste zadania matematyczne.


„Wesołe przedszkole Reksia– to kolejny tytuł z serii edukacji przedszkolnej dla najmłodszych dzieci. Program opracowany został według założeń dydaktycznych wychowania przedszkolnego. Zawiera siedem interesujących zabaw (Mówiące kolorowani, Znikające zabawki, Kolejka, Memo, Układanki, Wesoła strzelnica, Klocki), które wspomagają tok edukacji przedszkolnej, stymulują rozwój umysłowy oraz twórcze myślenie.


„Poznaję cyferki”– to program edukacyjny zawierający dużo ciekawych zadań, ćwiczeń, zabaw logicznych, obrazkowych zagadek i wierszyków.


„Moja pierwsza encyklopedia”– to program edukacyjny, który zawiera mnóstwo przystępnie przekazanych definicji oraz ciekawych ćwiczeń. Dadzą przedszkolakom wiedzę o otaczającym ich świecie. Dzieci będą miały okazję poznać kolory i kształty, odkryć świat roślin i zwierząt, a także dowiedzieć się o zwyczajach przedstawicieli różnych kultur. Encyklopedia jest doskonałym sposobem na zdobywanie wiedzy i poznawania świata
„na wesoło”.
       Dzięki programom edukacyjnym zdobywanie wiadomości i kształtowanie umiejętności staje się ciekawsze i sprawia satysfakcję zarówno dziecku, jak i nauczycielowi. Jednakże należy przestrzegać zasady, by były to propozycje dostosowane do ich poziomu i możliwości oraz by wpływały na wszechstronny rozwój dzieci.

Realizacja  programu:

Rozkład   materiału z  podziałem   na  miesiące

Założony  program   ma   uzupełniać  wiedzę, podsumowywać  realizację  zagadnień, które  są   zgodne 
z  podstawą  programową  wychowania  przedszkolnego.

 

 

Lp

Termin

Tematyka

Cel

Forma  realizacji

1.

Wrzesień

1.„To  jestem   ja”-   części   mojego  ciała.

- wskazuje   i  nazywa  części   swojego  ciała,  kształtuje  orientację
 w  schemacie  ciała.

-  filmik    edukacyjny,  zdjęcia

 

2.„Liczymy   zabawki”-  zajęcia  matematyczne przeliczanie         przedmiotów

-przeliczamy   zabawki
w  zakresie  5

-  filmik  edukacyjny  pt. „ W   naszym  przedszkolu” wyd. MAC 

3.„Moja  droga   do  przedszkola”-uliczne   sygnały,  koła  i  znaki  drogowe, małe  pojazdy   i  duże   pojazdy

 

-oglądamy  pojazdy i  nazywamy  je,  poznajemy  dźwięki  różnych  pojazdów,  karetka, straż  pożarna,  policja,

 

-zdjęcia  przedstawiające   różne   pojazdy

strona  internetowa

4.”Gdzie  ukryła  się  jesień”- parki   jesienią, jesienne  liście,  kasztany, jesienne  grzybobranie

- poznanie  nowej  pory   roku,  zapoznanie   z  jej   oznakami,

-   filmik    edukacyjny 

zdjęcia   parku   jesienią

2.

Październik

1.„Sad   jesienią”-  utrwalanie  nazw  drzew  owocowych.

- rozpoznaje  i   opisuje   wygląd   owocu,  nazywa  gatunki   drzew,  jabłoń ,  śliwa,  grusza.

 

-  zdjęcia  owoców i  drzew

 

 

2.Warzywa- utrwalanie  nazw   warzyw.

 

 

 

-wskazuje  jadalne  części   warzyw.

-  oglądanie  zdjęć  warzyw

Filmik   edukacyjny  pt.”Patisony”

 

 

3.  „Zwierzęta   w  lesie”- rozwijanie  zainteresowań   przyrodniczych.

-zapoznanie   z wyglądem  wybranych  zwierząt:  jeż, wiewiórka, niedźwiedź, lis,  sarna, obserwowanie ich  zachowań  oraz  miejsc 
w  których  chronią  się  przed   zimą.

 

-  filmiki   edukacyjne   strona  internetowa, 

 

 

4.  „Skąd   się  bierze   chleb”-  w  piekarni.

  • zapoznanie   z  zawodem młynarza
    i  jego  pracą, etapami powstawania  maki,
     i  rodzajami   wypieków.

 

-filmik  edukacyjny o powstawaniu chleba

 

 

 

5. „Spiżarnia”- co  zamykamy   do  słoika.

-  zapoznanie  
z  przetworami   zamykanymi  w  słoikach.

-  filmik  edukacyjny

 

 

6. Jesienna   pogoda

-  zapoznanie 
z  jesiennym  krajobrazem,  zjawiskami   atmosferycznymi:  deszcz,  burza,  mgła,

- filmik  edukacyjny  „Spacer  

po  lesie”

 

3.

Listopad

1. Figury    geometryczne wokół   nas.

-  zapoznanie   z  różnymi   kształtami,   koła  kwadratu,  trójkąta  ukrytych w  przedmiotach  -  zagadki     rozwijające  spostrzegawczość

-  gry    edukacyjne

-  filmik   o  kształty  wokół  nas

 

 

2. Moja   rodzina-  zawody    moich  rodziców.

-  nazywanie  wybranych  zawodów

-  filmik  edukacyjny
„U   architekta”

 

 

3.  Nasze   domowe   zwierzątka

-  oglądanie  ilustracji  zwierząt   domowych,  filmiki   o  zwierzętach.

-  ilustracje
i  filmiki dostępne  w  internecie

 

 

4. Urządzenia  elektryczne  w  mim  domu.

-  prezentacja    urządzeń  wykorzystywanych  
w  domach.

-  zagadki   słuchowe  dostępne 
na  stronie  internetowej

„Co  słychać 
w  domu”

 

 

5. Zabawy  matematyczne.

-  przeliczamy posługując się  liczebnikami  głównymi w  zakresie
4  stosuje  pojęcia  dużo,  mało,  stosuje  określenia   nad,  pod, przed.

 

-  gra  edukacyjna.

4.

Grudzień

1.Dbam   o  zdrowie-  z   wizytą   u   lekarza.

- zapoznanie  z  pracą  lekarza, pielęgniarki,  stomatologa.

-  prezentacja  zawodów filmik  edukacyjny

 

 

 

2.„Zdrowo  jemy  szybko  rośniemy”

-  wymienia  nazwy  zdrowych  produktów,  dzieli  je  na  zdrowe 
 i  niezdrowe

-  ilustracje

 

 

3. Jak  wyglądał   świat  przed  milionami   lat.

-  zapoznanie 
z  wyglądem   dinozaurów

Przelicza posługuje  się  liczebnikami  głównymi  w  zakresie  4   stosuje  pojęcie  mniej  więcej.

 

-  filmik    edukacyjny

 

 

  1. „Idzie   zima”- zapoznanie  z  nową  porą roku.

 

-  oglądanie  krajobrazu  zimowej pogody,  zimowe    sporty.

-  filmik  edukacyjny  

 

 

5.  Tradycje  i  zwyczaje   świąteczne

-„ Wieczerza  wigilijna” -  oglądanie    filmiku.

-  filmik  o  tradycjach   świątecznych

 

5.

Styczeń

1.Jak  witamy   Nowy    Rok

- filmik  na  temat   tradycji związanych z  powitaniem    nowego  roku

-  filmik   edukacyjny

2.Zima  i  zwierzęta-  dbam  o  zwierzęta  leśne.

-rozpoznawanie   zwierząt w zimowym  krajobrazie

- rozumienie konieczności   dokarmiania ich zimą: sarna, jelenia, wiewiórkę, zająca,  niedźwiedzia, jeża,  dzika,

 

-  filmik  o  zwierzętach  leśnych   zimą

 

 

3. Ptaki    zimą.

- sylwety  zwierząt  : wróbla,  gila, sikorka.

 

-  ilustracje  zwierząt  

 

 

4. Instrumenty   muzyczne.

- zapoznanie  z  wyglądem  różnych   instrumentów,  utrwalanie  ich  nazw

-  filmik  edukacyjny

-  ilustracje  zdjęcia

 

 

5.Jak  powstaje   śnieg .

-   zapoznanie  z  danym  zjawiskiem  atmosferycznym

-  filmik   edukacyjny

6.

Luty

1.W zaczarowanym   świecie   bajek.

 

-  oglądanie    filmiku pt. „W   teatrze”

-  filmik  edukacyjny 

 

 

2.Muzyka  wokół  nas.

-  zapoznanie  z  dźwiękami  instrumentów  i   najbliższego  otoczenia

-  zagadki   dźwiękowe

7.

Marzec

1.Zwierzęta   w   dżungli   i  sawanny.

-  zapoznanie  ze  zwierzętami   egzotycznymi  określa  ich  cechy  charakterystyczne wygląd  i   zwyczaje.

-  z  wyprawą  do   Afryki   filmik  edukacyjny

 

 

2.Zwierzęta  naszych  pól  i  lasów.

-z  wizytą  u  niedźwiedzia

-  filmik  edukacyjny

 

 

3.Gdzie   mieszkają  zwierzęta.

-  dopasowuje  zwierzę  do  miejsca w  którym  żyje.

-  filmik  edukacyjny

 

 

4.Mieszkańcy    lasu.

- zwrócenie  uwagi   na różnice  w  poruszaniu 
się  zwierząt, te  które  poruszają  się  po  ziemi 
i  te  które  fruwają.

- filmik edukacyjny

 

 

5.Marcowa pogoda.

-  oznaki   wiosny, kojarzenie  zjawisk  atmosferycznych  z  porami  roku

-  filmik  edukacyjny

8.

Kwiecień

1.Oznaki  wiosny

  • zapoznanie  z wiosennymi kwiatami
    i  ich  nazwami

 

 

-  ilustracje,

Filmik  pt. „Oznaki  wiosny”

 

 

 

2.Ptaki   wiosną

-  zapoznanie  z  odgłosami   ptaków

-  zagadki  dźwiękowe

 

 

 

3.Z wizytą  u  bocianów.

-  wzbogacenie  wiadomości  na  temat  wyglądu  i  zwyczajów  bocianów

-  filmik  edukacyjny

 

 

3.Symbole   wielkanocne.

- wzbogacenie  wiadomości  na  temat zwyczajów   wielkanocnych

-  filmik  edukacyjny

 

 

4.Koszyczek   wielkanocny

-  rozwijanie  spostrzegawczości   wzrokowej.

- filmik ,gra  edukacyjna

9.

Maj

1.W  wiejskiej   zagrodzie.

- rozpoznaje  i  nazywa  dorosłe  zwierzęta z  wiejsckiego  podwórka  oraz  ich  młode.

-  ilustracje,  zdjęcia

 

 

2.Segregujemy  śmieci.

-gdzie   wyrzucamy  niepotrzebny   papier,
a  gdzie  niepotrzebne  butelki

-  filmik  edukacyjny

 

 

3. Poznajemy   Warszawę .

- zapoznanie z  legendą 
o  warszawskiej  Syrence

- poznanie  charakterystycznych  miejsc znajdujących  się 
w  warszawie.

-  bajka edukacyjna.

 

 

4.Mieszkańcy  łąki.

- rozwijanie  umiejętności   liczenia.

-  ilustracje zwierząt  w  zależności  od  wielkości

-filmik „Łąka”

10.

Czerwiec

1.Dzieci  z  różnych  stron  świata

-poznanie   dzieci  z  różnych  stron  świata

-  ilustracje  i filmik edukacyjny

2.Wakacyjne  podróże.

- wycieczka   nad  morze

-wycieczka  w  góry

-  ilustracje

 

 

3.Bezpieczne   wakacje.

-  zasady  bezpiecznego   zachowania  w  czasie  wakacji  nad  wodą

-filmiki  dla  dzieci pt. „Wakacje”

           

Ewaluacja  programu:

  • Karty  obserwacji   dziecka.
  • Rozmowy  z  dziećmi  -  podsumowujące  daną  tematykę.

Podsumowanie  programu

Program  będzie  realizowany  w  zależności  od potrzeb, realizowanej  tematyki, dostosowany  do  pór   roku,  możliwości  dzieci   z  wykorzystaniem   programów  multimedialnych,  zasobów  Internetu, gier  edukacyjnych, zdjęć,   filmików   ekologicznych,  przyrodniczych,  zabaw  i  gier  matematycznych z  wykorzystaniem  tablicy   interaktywnej,  tabletu,  monitora. Również  poprzez   ilustrowane  atlasy  zwierząt, książki  przyrodnicze, słuchowiska,  bajki,  wiersze.

Program   ma  charakter otwarty  w  zależności   od  zainteresowań  dzieci  daną  tematyką. Dany  temat  może  być  poszerzany  w  zależności  od   doboru różnych  źródeł  materiału  w  celu wyczerpania  danego  zagadnienia.

Opracowała  : 

mgr  Agnieszka  Dulska

 

Odwiedziny

dziś 2

w ciągu miesiąca 323

łącznie 31406

Z naszej galerii

Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.

Copyright © 2015. Przedszkole „SŁONECZKO” w Janikowie